(novější verze jsou výše)
!!! Podpora MS Windows 7 byla ukončena!!!
Verze CIS 7.18.00 k 2.9.2025
Nový import Batlička ve formátu XML. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 225.
V Číselníku přepočítacích koeficientů je umožněno trídění a filtrování údajem skupina (nebylo funkční).
Na Číselníkem čárových kódů je nová sestava PLU podle skupin dodavatelů.
Verze CIS 7.17.00 k 25.8.2025
Je možné zadat podmínky pro vícefaktorovou autentifikaci podle NIS2. Informace o názvu PC a IP adrese je možné na příslušném počítači nalézt v okně O Aplikaci na tlačítku Systémové informace.
Kontrola názvem PC
Zaškrtnutím se kontrola aktivuje. Pokud je kontrola zapnutá, při logování se zkontroluje, zda je program spuštěn jen ze zde zadaného počítače.
Kontrola IP adresou PC
Zaškrtnutím se kontrola aktivuje. Pokud je kontrola zapnutá, při logování se zkontroluje, zda je program spuštěn jen ze zde zadané IP adresy počítače.
Poslat při přihlášení kód mailem
Zaškrtnutím se kontrola aktivuje a při přihlášení se požaduje ještě zadat kód zaslaný na mailovou adresu uvedenou na této obrazovce zadání hesel. Pro odesílání je potřeba mít v modulu Údržba nastavené SMTP odesílatele pro modul 0 – Číselníky.
Tato úprava je k dispozici na vyžádání v PORS. V současnosti je povolená jen pro Sušici.
Na obrazovku závodu (organizační struktura) byl doplněn údaj ID datové schránky.
Na účtů partnerů se zobrazuje stav registrace účtu podle údaje REGISTR naplněném v úloze, která stahuje info z registru plátců DPH.
1 = partner je v registru plátců a účet je registrovaný
2 = partner je v registru plátců a účet není registrovaný
0 = partner není v registru plátců, tedy u něj není nutná kontrola účtů
Null = nezobrazuje se žádný text
Exporty dat v menu Periodika / Měsíc / ČSOB a Periodika / Měsíc / Komerční banka již nyní není možné zapisovat na disketová media. Stále je ale možné tyto exporty zapsat do kořenového adresáře C:\ nebo D:\ a dalších, Tedy i na přenosná media.
Sestava „Rekapitulace zaměstnaneckých kreditů a stravenek“ v menu Sestavy / Měsíc / Srážky se nově tiskne pro všechny pracovně právní vztahy. (Pro ZKD Sušice, která si zadala vlastní formát sestavy s omezením jen na hlavní a vedlejší na druh pracovně právního vztahu.)
Při vytvoření nového hrubého doplňku je nyní testováno, zda je za tento pracovní poměr alespoň v jednom z nich nasazen příznak (NAH_FU4) pro výpočet DPN. Pokud ne, je jím nová věta označena. Není také dovoleno zrušit hrubý doplněk s tímto označením.
Byly zahájeny práce na Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatelů – JMHZ, platném od 1.4.2026.
Podrobnější informace: Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů (JMHZ) | MPSV.
Pro Jednotu Kamenice byl upraven import REJ – Standardní import EDI. Při importu se vypouští EAN 0 a názvy zboží se dotahují z databáze. U nového zboží se do názvu doplňuje dodavatelský registr. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Nový import Zena ve formátu Pohoda XML. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 224.
V Parametrech importů MIS přibyl údaj Sk. prod., který určuje, jakým způsobem se mají generovat číselníky zboží pro pokladny. Význam má pouze pro Jednotu Nová Paka.
V Číselníku pokladen přibyl údaj Sk. prod., který určuje, jakým způsobem se mají generovat číselníky zboží pro pokladny. Význam má pouze pro Jednotu Nová Paka.
Pro Novou Paku ve všech importech a exportech probíhá konverze PLU Zeleniny podle skupin prodejen.
Pro Novou Paku je připraven export katalogu zboží pro objednávky prodejen pro dodavatele zeleniny Tercie a Zena.
Faktury – Import – Import do řádků FD – Dodavatelská konta (xlsx) – úprava importu
Kontrola závazků po splatnosti vzhledem k uplatněnému nároku na odpočet:
Faktury – Přehled/opravy – tlačítko Tiskárna – nová sestava č. 9 – vypisuje daňové doklady k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené, včetně částek DPH
Kontrolní hlášení – nové tlačítko Neuhrazené – vypíše k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené faktury. (Vypisují se doklady na vstupu i na výstupu, možno odfiltrovat.)
Informace: Vykázání opravy DPH u závazků po splatnosti:
Dlužník uvádí snížení odpočtu minusem na řádku 40 a 41 přiznání. Zároveň jde o plnění, které se uvádí na řádku 34 přiznání (plusem).
Pokud později odpočet zase uplatní, je nutno postupovat obdobně, jenom na řádku 40 a 41 je odpočet plusem a na řádku 34 se uvádí minusem.
V kontrolním hlášení se oprava odpočtu daně (snížení i zvýšení) uvádí vždy v oddíle B.2 bez ohledu na výši opravy, a s uvedením příznaku „P“ ve sloupci 12. Není k dispozici číslo opravného daňového dokladu, uvádí se však DIČ věřitele.
Zrušena úloha Rutiny – Zpracování – Měsíční závěrka – Předběžná (sestavy, přístupné po jejím zpracování, jsou k dispozici i bez této úlohy).
Text v menu Ostrá ve volbě Rutiny – Zpracování – Měsíční závěrka je nahrazen textem Standardní
Verze CIS 7.16.00 k 08.08.2025
ČSSZ upozorňuje, že dne 18.8.2025 v pozdních odpoledních hodinách dojde u adresy epodani.cssz.cz ke změně SSL certifikátu od vydavatele „GeoTrust EV RSA CA G2“, kterým je tato adresa zabezpečena. Veřejná část nového SSL certifikátu s platností do 22.8.2026 je k dispozici na webových stránkách ČSSZ v sekci Ke stažení pro služby e - Podání.
V modulu Přímé dodávky a Maloobchod se po úspěšném importu podbarví okno zeleně. Uživatel tak vidí, že import již jednou spustil.
Již od verze 7.04.00 je v menu Nastavení aktualizovaný způsob nastaveni SMTP a bylo tam také zvěřejněno toto upozornění:
Nastavte SMTP pro všechny odesílatele (faktury, výplatnice atd.) novým způsobem. Původní (zastaralý) způsob nastavení bude zrušen a v dalších verzích by již odesílání mailů nastavených původním způsobem nefungovalo. V případě dotazů volejte L. Boháče 724 817 751
Faktury – Import – Import do řádků FD – připraven nový import z XLS souboru „Dodavatelská konta“ Úloha je volitelná.
Pod tuto volbu v menu (Faktury – Import – Import do řádků FD) byl přemístěn také „Import řádků stravenek Pluxee“
Faktury – Pořizování – Vystavené – umožněno vyplnění desítek milionů v údaji Cena za jednotku v řádku FV
Rutiny – upravena možnost výstupu závazků nebo pohledávek „k datu“ do XLS souboru. Úloha je volitelná.
Kontrolní hlášení – umožněn výstup do XLS (pouze oddíly B2 a B3 s deníkem -4). Úloha je volitelná.
„Od 1. 1. 2025 je nutné vrátit dříve uplatněný nárok na odpočet DPH, pokud je dluh po splatnosti více než 6 měsíců.“ Pro kontrolu oprávněného nároku na odpočet z neuhrazených faktur jsou od verze 7.09 připraveny dvě pomocné sestavy, a to:
Faktury – Přehled/opravy – tlačítko Tiskárna – nová sestava č. 9 – vypisuje daňové doklady k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené, včetně částek DPH
Kontrolní hlášení – nové tlačítko Neuhrazené – vypíše k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené faktury. (Vypisují se doklady na vstupu i na výstupu, možno odfiltrovat.)
Pro Jednotu Kamenice se v importech z VO Soběslav a VO Týn nad Vltavou importuje datum dodání z údaje LIN26.
Pro Jednotu Kamenice byl připraven import Violet Kangaroo – soubor s oddělovačem středník. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 223.
Pro COOP Velmez byl upraven import Chmelař-Liboli, aby se v případě, že je u registru již nastaven recyklační poplatek, tak se započítá do nákupní ceny.
Pro COOP Kladno je připraven export stavů zásob prodejen pro Velkoobchod. Po exportu se vytvoří v adresáři pro číselníky prodejen soubor zásoba_vo.txt, který je možné na velkoobchodě zpracovat. Pro správnou činnost si vytvořte naplánovanou úlohu export_zasob_pro_vo.cmd, do které zadejte následující řádky:
c:
cd c:\cis
c:\cis\cis26.exe cis jmeno heslo export_zasob_pro_vo,
kde za jméno a heslo doplňte přihlašovací údaje.
Do sestavy MIS_PRA Stavy registrů v akci přibyl sloupek Ost. poh., který zobrazuje množství v ostatních pohybech (přírůstky, úbytky, vrácenky aj.
V prohlížeči pohybů byla upravena kontrola na nulovou cenu pro prodejky a úbytky. Sníží se tak počet podbarvených dokladů z důvodu nulové ceny. U prodejek a některých druhů pohybů nulová cena být může, proto ji nemá smysl zvýrazňovat.
Pro COOP Nová Paka jsou upraveny importy DL ve formátu DESADV tak, aby v případě, kdy se zboží nevyskytuje v platném ceníku, akce nebo pevné ceně, se položka importovala s nulovou cenou a nebylo ji tak možné poslat na pokladnu. Takový DL i položka je pak v prohlížeči podbarvena červeně. Odpovědný pracovník pak musí určit, jak s takovou položkou nakládat dále (jestli ji zalistuje, nebo naopak z DL odstraní).
Pro COOP Nová Paka je připravena integrace do modulu Účetnictví pro pohyb 268/16 Tvrdé Pečivo a 267/6 Strouhání pečiva.
Pro COOP Kladno byl rozšířen export stavů zásob pro VO o údaj prodejnost za měsíc v předchozím roce. Lze jej tak využít v modulu Velkoobchod pro dodavateleké objednávky.
V exportu dat zaměstnanců do souboru CSV v menu Periodika / Import a Export byla doplněna možnost zadání cesty k exportovanému souboru v CIS.INI. Bez této volby se soubor uloží do C\CIS\EXPORT\. Příklad úpravy CIS.INI:
[Umístění souborů]
l_export_zam_cle= d:\Prac\
Kontrolní sestava Integrace do PEI po jednotlivých zaměstnancích byla omezena jen na ty, u kterých nevychází kontrolní součet.
Při přepočtu zůstatku dovolené v hrubých mzdách je absence započítávána jen do výše nároku na dovolenou na počátku zpracovávaného měsíce.
Pro ZKD Sušice byl upraven import odpracované doby podle požadavků.
Byla upravena sestavs MZ_PEI Integrace do PEI. V případě výpisu starých měsíců se v některých případech nezobrazovaly správně OON.
Na záložce odpracovaná doba II na okně hrubých doplňků byly v případě, že nejsou vyplněné vynulované údaje: Hodiny III SO, Hodiny III – NE a Odprac. v noci II do nich doplněny hodnoty 0 (nula).
Do Závěrky – přechodu do dalšího období byly doplněny další kontroly na chyby databáze a fungující připojení k ní při přenesení dětí, vzdělání, školení, praxe, jazyků, srážek a instruktorů v úsecích do dalšího období.
Pro Jednotu Kladno – upraven program pro tvorbu dat pro statistiku ISPV – u podílové mzdy se přesčasy neodečítají od odpracované doby, neboť je v ní nemají zahrnuté. Tím se zlikvidují rozdíly, které se ukazují při kontrole vytvořených dat a bude platit rovnice ODPRACD – PRESCAS + ABS = FONDSJE.
Pro COOP Havlíčkův Brod je navýšen počet licencí pro modul Mzdy.
Do exportu základních informací členů ve stavu do souboru byla doplněna možnost zadání cesty k exportovanému souboru v CIS.INI. Bez této volby se soubor uloží do C\CIS\EXPORT\. Příklad úpravy CIS.INI:
[Umístění souborů]
l_export_zam_cle= d:\Prac\
Byly zavedeny nové podmínky pro řízení identit, přístupových práv a oprávnění podle normy NIS2. Při zaškrtnutí údaje „Silné heslo (NIS2)“ na obrazovce práv uživatelů se navíc provádějí další kontroly hesla a dalších údajů.
Délka hesla musí být 12–22 znaků.
Není nijak omezeno použití malých a velkých písmen, číslic a speciálních znaků.
Doba platnosti hesla musí být nastavena maximálně na 18 měsíců (540dní).
Je hlídáno, aby hesla neobsahovala určená vybraná slova ani přihlašovací jména, adresy elektronické pošty, názvy systémů atd.
Není povolení heslo vytvořené základě mnohonásobně opakujících se znaků. A to počínaje opakujícími se dvojicemi znaků.
Pro vytváření silných hesel podle normy NIS2 je možné použít jejich generátor. Například ten na stránkách ESET: https://www.eset.com/cz/generator-hesel/. Tím je zajištěno, že nové heslo není jednoduché ani často používané a je vytvořeno náhodným řetězcem složeným z malých a velkých písmen, číslic a speciálních znaků.
Verze CIS 7.15.00 k 02.07.2025
Ze sestavy „MZ_HISS Historie vybrané srážky volané ikonou tiskárny z pracovních poměrů na záložce Srážky byly vyloučené řádky s nulovou hodnotou sražené částky.
V sestavě MZ_ZAHR v menu Sestavy / Měsíc / Hrubé / Rozpis součtu hrubých mezd bylo zrušeno započítání Příplatků za práci ve svátek pro DPP a DPČ do tohoto řádku. Hodnota je již obsažena v řádku Dohoda o provedení práce.
V sestavách MZ_PHP Přehled příplatků podle úseků, NZ_PHP2 Přehled zadaných příplatků II, MZ_ROZBCV Podklady pro rozbory s osobním ohodnocením a MZ_Hrubé Přehled základních položek mezd dle účetních, činností a úseků byla doplněna možnost filtrování údajem Druh pracovně právního vztahu.
V sestavě Součinnosti s exekutorem volané z ikony tiskárny na Matrici zaměstnance se nyní tiskne Poslední nenulová průměrná čistá mzda a již nedochází k jejímu přepočtu.
Do menu Sestavy / Měsíc / Srážky byla přidána sestava MZ_SEI Seznam exekucí a insolvencí.
Na Pracovních poměrech na záložce Mzdy I by znepřístupněn údaj Dat.úč. plat. Výměru. Tento údaj je editovatelný na záložce Praxe, kde jsou je němu nutné zadat i další údaje o novém platu.
Podle požadavku několika uživatelů, kteří přepočítávají všechny hrubé i čisté mzdy po každé změně, tedy i několikrát denně, bylo zrušeno strojové ověřování, zda při celkovém výpočtu není připojený další uživatel, který by mohl některá data zablokovat a nepustit do výpočtu. Při konečném výpočtu tedy pak musí být personálně zabezpečeno, že není připojen jiný uživatel.
Na obrazovce Matrice zaměstnance na záložce Osobní bylo výrazněji označeno, že údaj Obor činnosti se používá pouze pro pásmování čísel zaměstnanců a automatického přiřazovaní prvního volného čísla v pásmu.
Po zápisu nového zaměstnance se opět zneaktivní údaj Obor činností a nedovolí se tak změnit pásmo číslování zaměstnanců, a tedy ani opravit číslo již zapsaného zaměstnance.
V upozornění o rušení dat zaměstnance se nyní také vypisuje číslo rušeného zaměstnance.
V sestavě Přehled o výši pojistného byl v bodě „D“ upraven výpočet počtu zaměstnanců se slevou.
V sestavě MZ_INT – Integrace do PEI – výpis agregací byly v případě nevyrovnaných kontrolních součtů Má dáti a Dal tyto částky označeny červeně. Při zadání Předem vyplaceno II. na záložce Odměny v Hrubých doplňcích byla tato částka doplněna i do celkového součtu v této integrační sestavě na pravé straně (Dal).
Byly poopraveny kontroly na zadání Zaměstnání malého rozsahu v číselníku Pracovních poměrů – ZMR jsme povolili zadat i u jiných prac. poměrů než DPČ (např. člen statutárního orgánu, HPP). Pro DPČ je kontrola – při zadání hodinové sazby DPČ nebo při zadání měsíční výše započit. příjmu pro MR do limitu (kromě nuly), pak je DPČ považováno za ZMR, na obrazovce se vypíše zpráva o nutnosti provést změnu matričních dat.
Sestava výplatnice – opraven tisk Hodiny pro základní mzdu za přesčas – předtím se evidenční hodiny za přesčas od zákl. hodin za přesčas odečítaly, nyní se přičítají obdobně jako tomu je v jiných sestavách. Další úpravou je rozšíření textu Z á k l a d d a n ě na Z á k l a d d a n ě ze všech příjmů vč. Dohod.
Do menu Periodika / Import a Export byl doplněn export základních informací zaměstnanců ve stavu do souboru CIS\EXPORT\zam.csv. Je možné také současně vyexportovat ve stejném souboru i členy z Členské evidence.
V sestavách MZ_MLR Rekapitulace mzdového konta, jak Do data, tak Za období, byly za dohodáře přesunuty příslušné 4 příplatky a náhrady za dovolenou z kolonky Příplatky, respektive Náhrady, do kolonky Dohody, ve shodě s ostatními sestavami.
Faktury – Import – Faktur (Cizí do FIN) – umožněn vstup souboru * EXT.
Cesty pro import faktur ze souborů INT nebo EXT:
Faktury (z FIN do FIN) 04i_fai_1=C:\CIS\.....
Faktury (cizí do FIN) 04i_fai_cizi= C:\CIS\.....
Doplněno upozornění při zadání korekce úhrady – nutno zaúčtovat.
Banka – Trržby – výběr dle SKS – doplněna kontrola na platnost prodejny v UCT
Obecný – Import – Platební karty – Global Payments – opraven import v případě pouze 1 řádklu v souboru
Rutiny – možnost výstupu závazků nebo pohledávek „k datu“ do XLS souboru. Úloha je volitelná.
Úprava integrační struktury – do souboru INT při převodu účetních položek z EMA do Účetnictví byl doplněn interní kód.
Úprava integrační struktury. Do interní integrace souborem INT z Členské evidence do Účetnictví byl doplněn interní kód.
Do menu Zpracování byl doplněn export základních informací členů ve stavu do souboru CIS\EXPORT\cle.csv.
Byly rozšířeny rozsahy údajů na okně detailu nastavení integrace do Účetnictví.
Pro COOP Nova Paka je zajištěn přepočet stavů zásob bezprostředně po importu dodacího listu, takže při importu rychlíků se pošle i nová aktuální zásoba přímo v rámci souboru pro pokladnu.
V rámci pohybů POS se importuje i ZDL – strouhání pečiva. Úbytek se zakládá pouze pro prodejnu, která ho vystavila. Po importu se následně vytvoří doklad pro velkoobchod ve formě ZDL_*.CSV. Je jej tedy možné na VO zpracovat.
V menu Číselníky\Ostatní\Samoobsl. pokladny\Číselník kategorií PickList je možné vytvořít konfigurační soubor pro tlačítka zboží bez EANu pro samoobslužné pokladny. Tento katalog je pak možné vyexportovat pro jednotlivé prodejny v menu Importy\Exporty POS\Export PickListu pro pokladny.
Pro COOP Nová Paka jsou přidány nové typy privátních značek pro sestavy Intranetu.
Nad akčními cenami je možné před tiskem sestavy Stavy v průběhu akce určit, jestli má být sestava zobrazena podle registrů, nebo prodejen.
V seznamu pohybů bylo upraveno podbarvování záhlaví i položek v DL. Bylo zrušeno podbarvování při nulové ceně pro položky s nulovou DPH (např. obaly). Žlutě se podbarvují položky s nulovou cenou, nebo položky, které nejsou v platném ceníku. Světlemodře se podbarvují pouze ty pohyby, kde nebyla dodržena ceníková cena.
Na konci ruční přípravy cen se zobrazí upozornění na dokončení výpočtu.
Verze CIS 7.14.00 k 04.06.2025
Číselníky – Účtovací předpisy – rozšíření čísla předpisu na 4 místa
Banka – Tržby – při výběru prodejen zohledněna platnost prodejny pro dané období dle číselníku Účetnictví – Střediska, jednotky
Rutiny – Kontrolní hlášení:
Plnění z dat FIN – opraveno plnění v oddílu A2 – poslední položka měla v EČDD číslo faktury
Plnění z dat UCT – upravena úloha Načti položky
Byly upraveny sestavy v menu Sestavy / Měsíc / Rozbory. Jde o 14 sestav: Statistické výkazy II, Statistické výkazy III, a všech pět sestav v podmenu Podklady pro rozbory. Oprava byla provedena jak ve variantách sestav pro odměňování Mzdou, tak i pro odměňování Platem.
Příplatky a proplacené dovolené za DPP a DPČ byly odebrány ze sloupců Příplatky, Náhrady a ze součtových do sloupců a nasčítané do sloupce OON.
Při výpočtu čistých mezd za všechny zaměstnance byl povolen přepočet upřesněného nároku na dovolenou i pro Souběžné pracovní poměry.
Na obrazovku Parametry modulu Mzdy byla doplněna kontrola dat pro procenta pojištění za podnik pro členy ZHS a riziková zaměstnání.
Statistický výkaz I. –dle úseků – přeřazeno volání v menu ze sestav Do data do sestav Čtvrtletí (vyplnit v podm. okně rok a čtvrtletí) a bylo nově zařazeno i do sestav Rok (vyplnit v podm. okně rok a do čtvrtletí vybrat nulu).
Pro položky menu Číselníky, Vlastní číselníky, Finance a Personalistika / Periodika byla doplněna možnost opakování akce a její protokolování. Akce uživatelů je možné vypsat v modulu Údržba.
Při zadání Nezabavitelné částky uplatněné u OSSZ na srážce je doplněna kontrola na to, že je tato částka stejná jako na první srážky (mimo sprostředkované úhrady). Nezabavitelná částka uplatněná u OSSZ by měla být na všech srážkách (mimo zprostředkované úhrady) stejná.
Ve výsledcích importů je upraveno zobrazování sestav podle použitého filtru. Pokud není zadán žádný filtr, zobrazují se informace o konkrétním importu, na kterém stojíte. Pokud je použit filtr, zobrazí se výsledky pouze pro importy vyhovující danému filtru.
Před zpracováním přechodu do dalšího období a před celkovým výpočtem hrubých nebo čistých mezd proběhne test na to, zda není k PAM připojený další uživatel nebo zda někdo nepoužívá ISQL. Pokud ano, program vydá zprávu se jménem dalšího připojeného uživatele a textem: „Uzávěrku není možné spustit, dokud ostatní uživatele PAM neukončí práci!" a převod na další období nebo výpočet mezd se neprovede.
Ve variantě sestavy Mzdový výměr – změna pro COOP Plasy v menu Personalistika / Sestavy byla opravena podmínka zobrazování Osobního ohodnocení. V minulosti byla závislá na nenulové hodnotě Zaručené mzdy, která však byla pro soukromou sféru od 1.1.2025 zrušena. Nyní se Osobní ohodnocení zobrazuje i pokud není Zaručená mzda zadaná.
V menu Sestavy / Měsíc/ Pojistné je doplněna nová sestava Potvrzení zaměstnavatele pro vrácení přeplatku při neuplatnění slevy. Zaměstnavatel je povinen písemně potvrdit zaměstnanci na jeho žádost výši vyměřovacích základů zaměstnance a skutečnost, zda zaměstnancem byla uplatněna sleva na pojistném za jednotlivé kalendářní měsíce, které zaměstnanec uvedl ve své žádosti o vydání potvrzení, a to pro účely podání žádosti o vrácení přeplatku na pojistném zaměstnance – poživatele starobního důchodu. Zaměstnavatel je povinen zaměstnanci potvrzení vydat do 8 dnů ode dne obdržení jeho žádosti o vydání tohoto potvrzení. Pokud by zaměstnavatel zjistil, že uvedl v potvrzení nesprávné údaje, je povinen vydat zaměstnanci neprodleně nové potvrzení.
Byly doplněny zpřísněné kontroly na zadání DPČ a Zaměstnání malého rozsahu v číselníku Pracovních poměrů – ZMR nelze zadat u jiných prac. poměrů než DPČ. Při zadání hodinové sazby DPČ nebo při zadání měsíční výše započit. příjmu pro MR do limitu (kromě nuly), pak je DPČ považováno za ZMR, na obrazovce se vypíše zpráva o nutnosti provést změnu matričních dat.
V menu Periodika byl upraven výpočet pro Hořovice – Načtení úhrad z účetnictví. V případě duplicitního variabilního symbolu v datech Účetnictví nyní program po vydání zprávy s číslem duplicitního VS pokračuje dále a nečeká na opravu dat Účetnictví a opakované zpracování.
V menu Import/Export byla Sestava protokolu všech importů z MTZ přejmenována na „EM-392 Import dat z MTZ“. Nyní zobrazována v běžném režimu, nikoliv jako výlučné volání, kdy nebylo možné spustit žádnou jinou akci, dokud sestavu nezavřeme.
Periodika – Integrace do souboru P*.INT – upraven výstupní soubor (KZ).
Pro Volyni byl upraven import VO Č. Budějovice pro prodejny 257 a 266.
Pro COOP Jinřichův Hradec byl připraven import VO Havlíčkův Brod. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200. Před prvním importem je nutné v Číselníku partnedů zadat Skupinu dodavatele.
Pro COOP Jinřichův Hradec byl připraven import REJ Food. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Pro COOP Tábor byl připraven import VO České Budějovice. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Pro COOP Jindřichův Hradec (mimo uvedených) se všechny importy slučují do jednoho adresáře.
V menu Nastavení\Modul 07 Mzdy\Zapni/vypni importy dávkou je možné přepínat režim nových importů do mezd.
Verze CIS 7.13.00 k 29.04.2025
04i_fa_CEZ_ESCO_EL=C:\....
04i_fa_CEZ_ESCO_PL=C:\....
Obecný – Import dokladů – Import platebních karet – Global Payments (CSV) – připravena nová úloha pro import transakcí z platebních terminálů GP. Úloha je volitelná. Cesta k souborům:
04i_OBD6_AVIGP=C:\…
Oprava ObD – po opravě dokladu se seznam ObD nevracel na začátek, opraveno.
Pro ZKD Sušice je připraven hromadný import Výkazu odpracované doby. Vyvolá se v menu Periodika\Importy\Z docházky\Z výkazu odprac. doby. Po zpracování je možné v menu Periodika\Importy\Výsledky importu souborů zobrazit výsledek importu souborů a případně vytisknout sestavu s výpisem chyb. Pro správnou funkci je nutné nastavit v import.ini v sekci Zdroj proměnnou 07i_vod, která odkazuje na adresář s excelovskými soubory pro import.
// Import výkazů odpracované doby (soubory XLS)
07i_vod = c:\cis\import\mzdy
Do import.ini doplnit do sekce Cil proměnnou 07e_vod_ok, která odkazuje na adresář, do kterého se mají přesouvat importované soubory.
// Archivní adresář výkazů odpracované doby (soubory XLS)
07e_vod_ok = c:\cis\import\mzdy\archiv\prijate
Ve zpracování e-neschopenky bylo aktivované upozornění, pokud vystavené pokračování nemoci obsahuje datum z minulého měsíce, ale nebylo v něm zpracované.
Ve zpracování e-neschopenky bylo pro pokračování nemoci změněno datum vystavení v případě, že se jednalo o poslední den v měsíci na první den měsíce následujícího. Vyhodnocujeme tak, že pokud lékař zadá poslední den měsíce pokračování nemoci, myslí tim, že nemoc bude pokračovat i od 1. dne následujícího měsíce.
Na obrazovku Parametrů modulu Mzdy byla doplněna procenta sazby pojistného za zaměstnavatele pro zaměstnace, kteří vykonávají činnost člena zrdravotníckého záchranáře nebo HZS. A dále procenta pojistného za zaměstnace vykonávající rizikové zaměstnání.
Kategorie činnosti podle Zákona o sociálním pojištění §5 bodu b) a c) (týká se hasičského sboru a zaměstnanců záchranného integrovaného systému) lze již od verze 7.07 zadat na Pracovních poměrech na MZDY1 v údaji Kategorie pracovníka.
Dále je na obrazovce Parametrů modulu Mzdy možné nasadit procento slevy na pojistném zaměstnavatele za zkrácené úvazky.
V následujících periodikách a sestavách byla pevná procenta pro rok 2025 nahrazena výše uvedenými parametry z obrazovky Parametrů modulu Mzdy: Výpočet pojištění za zaměstnavatele v hrubých a čistých mzdách, Integrace HP do financí, PVPOJ – Tvorba podkladů, sestava Přehled o výši pojistného.
Ze zpracování Tvorba ONZ byla odstraněna počítadla průběhu zpracování. V určitých situacích mohlo docházet ke kolizím s jinými akcemi.
V sestavě MZ_ROZBCV bylo upraveno součtování.
Náhrady za letošní i loňskou dovolenou dohodářů se v sestavě Integrace do PEI nyní budou započítávat do kolonky Ostatní osobní náklady – dohody místo do prvního řádku Mzdy a náhrady mezd včetně příplatků.
Byla upravena sestava MZ_VP2 ve čtvrtletních sestavách. Příplatky a proplacené dovolené za DPP a DPČ byly přesunuty ze sloupce Mzdy bez OON do Sloupců Odměny na DPP případně Odměny na DPČ.
Byly upraveny sestavy ÚPN 4-01(b) a ÚPN 4-01 (f) v sestavách Do data. Příplatky a proplacené dovolené za DPP a DPČ byly přesunuty z řádku Mzdy bez ostatních osobních nákladů. V sestavě (b) do řádků odměny osobám pracujícím na dohodu o provedení práce, respektive o pracovní činnosti. V sestavě (f) do ostatních příplatků, respktivě do náhrad mezd za dovolenou.
Implementace staršího rozhodného období do zadávání sociálních dávek
Úprava logických kontrol při vytváření hlášení HZUPN podle specifikace ČSSZ
Byla vytvořena nová sestava EM-389 Daňové odpisy po rocích. Je zařazena do menu SESTAVY –
ROČNÍ. Sestavu je možné omezit za majetek ve stavu nebo vyřazený majetek.
Ve stejném menu je i nová sestava EM-390 Účetní odpisy po rocích, a to až po letošek – do posledního uzavřeného měsíce. Vypisuje účetně odpisovaný majetek, jednotlivé druhy majetku (DHM, DNM, DDM, KMO) je možno vyfiltrovat.
Další novou sestavou tamtéž je EM-391 Daňové a účetní odpisy po rocích. Sestava vypisuje odpisovaný daňově i účetně, jednotlivé druhy majetku (DHM, DNM) je možno vyfiltrovat.
Upozornění: všechny tyto sestavy jsou kompletní u majetku, který byl zařazen na našem programu. U majetku dříve zařazeného nemusí být starší informace k dispozici.
Pro COOP Jinřichův Hradec byl připraven import Barvy a laky Hostivař. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Pro Novou paku byl sjednocen opis denních a měsíčních závěrek tak, aby odpovídal závěrkám vytištěným na pokladně.
Verze CIS 7.12.00 k 28.03.2025
V prohlížeči pořizených DL bylo povoleno třídit i údajem Cena a Prod. cena.
Pro COOP Uherský Ostroh byl připraven import Kostelecké masné pochoutky. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Do měsíčních rozborových sestav byla doplněna nová sestava MZ_ROZBCV Podklady pro rozbory s osobním ohodnocením dle činností a úseků. Sestava vychází ze sestavy MZ_ROZBC tím, že je kolonka „Základní mzda“ rozdělena na časovou mzdu, osobní ohodnocení a ostatní základní mzdy (podílová, akordní atd.). Dále jsou pro dohodáře do kolonky „OON Příplatky“ přesunuty příplatky a proplácení dovolené z kolonek „Příplatky“ a „Náhrady“
V měsíčních rozborových sestavách byla upravena sestava MZ_STA Statistické výkazy II. Pro dohodáře byly do kolonky OON přesunuty příplatky a proplácení dovolené z kolonek Příplatky a Náhrady.
Proběhla drobná úprava hlaviček obou sestav MZ_POJ Pojistné na sociální zabezpečení.
Do menu Sestavy / Měsíc / Pojistné/ byla doplněna nová sestava „MZ_POJ_SL Slevy na pojistném na sociální“, která obsahuje jen zaměstnace s poskytnutou slevou na důchodce pobírající slevu na zaměstnance.
Pro menu Periodika byla doplněna možnost opakování poslední vyvolané položky menu. Na základě požadavku je možné rozšířit tuto vlastnost i další položky menu.
Do sestavy integrace do PEI byla již nepoužívaná položka Důchodové spoření umístěná za lomítkem v řádku Pojistné sociální za zaměstnance po slevě nahrazena položkou Sleva (na sociální pojištění zaměstnace), která k ní patří.
Byly upraveny sestavy MZ_RRPU Rekapitulace rozdělení pojištění za úseky.
Byly opraveny datumy počátku pracovního poměru ve čtvrtletních sestavách „Potrvzení příjmů pro dávky sociální podpory“.
Byla vytvořena nová sestava MZ_PVY Zaměstnaci s příjmem po výstupu za zadaný rok. Je přidána do menu Sestavy / Rok.
Byl upraven výpočet zdrav. pojištění pro případ oprav, kdy v jednom měsíci bylo přeplaceno celkové pojistné 13,5% a v dalším měsíci to potřebujeme zaměstnanci vrátit a o tu konkrétní částku snížit odvod pojistného na konkrétní zdravotní pojišťovnu. K tomu využijeme na čistých doplňcích na záložce Pojistné údaj Částka zahrnutá do vyměř. základu zdrav. poj. (zam+org), kam vepíšeme zápornou částku vyměř. základu, z něhož bylo pojistné 13,5% předchozí měsíc odvedeno neprávem.
Byl upraven přepočet průměrné čisté mzdy při tvorbě podkladů pro odeslání přihlášek na OSSZ. Nyní se v případech ukočení pracovního poměru, kdy nejde o hlavní poměr, průměr nepřepočítává a ponechává nulový, jak byl vypočten v čístých mzdách. Jde o situace, kdy hlavní pracovní poměr stále pokračuje.
Do čistých doplňků byly doplněny druhy dávek OPP (otcovská) a VPM (vyrovnávací příspěvek v mateřství a těhotenství).
Verze CIS 7.11.00 k 10.03.2025
ČSSZ vydává nový šifrovací certifikát ČSSZ DIS.CSSZ.2025 (platný od 3. 2. 2025 do 23. 2. 2028). Současný certifikát je platný do 13. 3. 2025. Nový certifikát lze stáhnout na stránkách OSSZ: https://www.cssz.cz/web/cz/ke-stazeni.
Bylo upraveno zobrazování nároků na dovolenou na obrazovce hrubých doplňků.
Bylo optimalizováno hlavní menu aplikace.
V Mzdovém listu – hodnotová část byl přesunut řádek s benefity do limitu pod řádek nezdaněné, neboť v jeho hodnota ovlivňuje jak hodnotu údaje „nezdaněné“, tak v případě benefitů nad limit i hodnotu „základ daně“.
Pro zprostředkované úhrady již nemá na pořadí srážek vliv Datum doručení. Pro ostatní typy srážek zůstává Datum doručení třídícím kritériem pořadí srážek před údajem Pořadím srážky, jako doposud. Tato úprava se netýká Sušice, kde priorita Datem doručení zůstává i pro zprostředkované úhrady.
Bylo zpřístupněno vytváření nové dávky DLO (dlouhodobé ošetřovné) podle parametrů NEMPRI25.
Byl opraven údaj v XML souboru pro příjem malého rozsahu – pokud je nulový, neuvádí se.
Faktury – Opis ÚčD – upraveno blokování faktury v případě otevření této sestavy
Rutiny – upraven tisk upomínky v případě dodatečné změny adresy na faktuře
Upraven vyřazovací protokol pro drobný majetek – sestava EM-24 na tlačítku Tiskárna pod seznamem Majetku ve stavu a Vyřazeného majetku. Položky v seznamu se číslují postupně, a to od 1 nebo od čísla, které je možno zadat do nového editačního pole. Ošetřen tisk vícestránkového protokolu.
Při exportu souborů do financí se exportuje i kód integrace.
Na prohlížeči akcí přibyl sloupek Poč. exp., který určuje kolikrát byla akce vyexportována od poslední změny. Dále tam přibyla informace o počtu položek a součty cen.
Na prohlížeči pevných cen a prohlížeči ceníků přibyla informace o počtu položek a součty cen.
Upraveny testy integrity dat účetnictví
(hlavní kniha, účtový rozvrh, podpisové vzory, číselník provozoven)
Doplněna sestava Rutiny – Zpracování – Rekapitulace zpracovaných úloh
Verze CIS 7.10.00 k 21.02.2025
V účetnictví v úloze Rutiny – Zpracování - Roční závěrka - A Tvorba dokladů RZ a PS
se do zasílacího listu 941 zapisují pouze celkové konečné zůstatky
(dříve u některých účtů samostatné položky s kladným a záporným zůstatkem).
Verze CIS 7.09.00 k 21.02.2025
Pro kontrolu oprávněného nároku na odpočet z neuhrazených faktur připraveny dvě pomocné sestavy, a to:
Faktury – Přehled/opravy – tlačítko Tiskárna – nová sestava č. 9 – vypisuje daňové doklady k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené, včetně částek DPH
Kontrolní hlášení – nové tlačítko Neuhrazené – vypíše k dnešnímu dni neuhrazené nebo částečně uhrazené faktury
(Vypisují se doklady na vstupu i na výstupu, možno odfiltrovat.)
Byla upravena sestava Přehledu pojištění a upraven XML soubor PVPOJ25.XML odesílaný na sociálku. Do počtu důchodců pobírajících slevu na zaměstnance jsou nyní započítáni zamětnanci pouze jednou, i když mají více pojistných vztahů. Pracovníci s nulovou slevou nejsou jako doposud do počtu započítáni. Hodnotové údaje zůstavají za všechny pojistné vztahy (pracovní poměry), jako doposud.
Pro další roky byl opraven výpočet benefitní dovolené navíc pro Jednotu Tábor tak, aby po odpracování 5 let se zvýšil na 5 dnů.
V sestavách MZ_POJ Pojistné na sociální zabezpečení za úseky i bez úseků byl upraven poslední údaj na sestavě Doplatek za minulé období (pracovník). Nyní je v něm započtena i sleva na pojištění pracujících důchodců, takže se v něm již nebude zobrazovat záporná hodnota této slevy.
Ve výplatnicích byl pro nestátní organizace opraven text "zaručená mzda" na "garantovaná mzda".
Byl zaktivněn výpočet příplatky za odpracovaný svátek dohodářů nasazený sazbou.
Byla upravena sestava Nezahrnuté příjmy do základu pojistného.
Byly upraveny sestavy Součtu čistých mezd za prodejny.
Ve zpracování Oznámení pro OČR byly zapracovány další kontroly vyplněných informací, například platební informace nebo datumy poskytování péče. Dále se předvyplňuje označení typu platby. Pokud je na nemocenské dávce označeno „Ukončení nemoci“=“Ano“, tak se na Oznámení předvyplní i typ „Ukončení“. Při kliknutí na volbu „Ano“ u otázky, zda zaměstnanec poskytoval péči po celé období, se automaticky vyplní i první pár období Od-Do v sekci, ve kterých dnech zaměstnanec péči poskytoval, a to z datumů z polí Od-Do v otázce, kdy zaměstnanec žádá o výplatu ošetřovného. Při kliknutí na volbu „Ne“ se zmíněná datumová pole vyčistí.
Byl implementován nový vzhled formuláře „Potvrzení o zdanitelných příjmech“ podle vzoru č. 33.
Byly doplněny další kontroly na obrazovku inventárních čísel ve stavu pro opravy DM.
Pro COOP Zábřeh jsou nové importy Tercie, Mediaprint a GGT pro struktury EDI.
Pro COOP Zábřeh je pro dodavatele PNS upraveno přečíslování prodejen z nových čísel na stará.
Pro COOP Velké Meziříčí byl připraven import Pekárna Vacek ve struktuře ISDOC. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 177.
Pro COOP Jindřichův Hradec byl připraven import Toner RL. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Pro COOP Jindřichův Hradec byl připraven import Habáček. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200. Do dodacího listu se dává číslo prodejny.
Pro COOP Jindřichův Hradec byl připraven import ZC s.r.o.. Pro správnou funčnost nastavte ZUN = 200.
Pro Kamenici nad Lipou je v importech a v ručním pořizování zajištěno, SCE = NCE.
Import plateb podle karet byl rozšířen o nové stravenkové karty.
Sestavy prodejů podle karet byly rozšířeny o nové stravenkové karty.
Import výkazu prodejny byl rozšířen o nové typy stravenkových karet.
Pro Jednotu Kladno byl rozšířen výkaz prodejny o nové stravenkové karty.
Pro Novou Paku se při importu akcí a ceníků automaticky převádějí přepočty na ZMJ na 1kg a 1L
Upravena úloha R040104 Předběžné prohlížení
je možné volit více účetních období,
výsledky za provozovny jsou k dispozici u všech účtů (dříve pouze náklady, výnosy)
Upraveny testy integrity při startu účetnictví
Upravena úloha Kompletace – Integrace – doplněna možnost Všechny soubory
Doplněna možnost převádět v roční závěrce zůstatky účtů na jiné účty pro jednotlivé prodejny
(pro přechod způsobu evidence zásob z prodejní na nákupní cenu)
Upravena úloha Rutiny - Nastavení - Roční závěrka - Převodník účtů - možnost uvést provozovnu
Upravena úloha Rutiny - Zpracování - Roční závěrka - A Tvorba dokladů RZ a PS
Upravena úloha Rutiny - Zpracování - Roční závěrka - C Uzavření roku
Upravena sestava UR 408 Převod zůstatků rozvážných a podrozvažných účtů
Opravena strana účtu v dokladu Počáteční účet rozvažný
Verze CIS 7.08.00 k 11.02.2025
Byla upravena sestava Přehledu pojištění a upraven XML soubor PVPOJ25.XML odesílaný na sociálku. Jsou opraveny počty důchodců pobírajících slevu na zaměstnance a jejich hodnoty.
Byly doplněny kontroly při zápisu číselníku závodů.
Byla upravena obrazovka pro prohlížení a úpravy PVPOJ25.
Byl upraven výpočet odvodů pojistného za důchodce, jako rozdíl původního pojistného bez slevy a poskytnuté slevy. Doposud bylo počítáné 0,06% jako rozdíl 7,1% – 6,5%). Mohou tak vzniknout korunové rozdíly v pojistném důchdce, plynoucí ze zaokrouhlení.
Byla zprovozněna možnost nastavit ukončení dávky v Oznámení pro dávku OČR.
Bylo nastaveno dotahování čísla účtu do Oznámení pro dávku OČR.
Byly doplněny další kontroly dat pro výpočet odpisového plánu.
Byly doplněny další kontroly na obrazovku inventárních čísel ve stavu.
Verze CIS 7.07.00 k 07.02.2025
Byla upravena měsíční sestava Přehledu a XML soubor PVPOJ25.XML odesílaný na sociálku.
Kategorie podle Zákona o sociálním pojištění §5 bodu b) a c) (týká se hasičského sboru a zaměstnanců záchranného integrovaného systému) lze zadat na Pracovních poměrech na MZDY1 v údaji Kategorie pracovníka.
Byl upraven roční výpočet nároku na dovolenou pro dohodáře.
Jsou k dispozici nové vereze PVS komunikátoru a kontrolních knihoven.
Drobná úprava adresy v Potvrzení o zdanitelných příjmech.
Byla zprovozněna tvorba dávek OČR a NEM podle zákonů platných od 1.1.2025 včetně NEMPRI25
Bylo doplněno vytváření, evidence a tisk příkazů k jizdě a cestovních příkazů.
Pro COOP Zábřeh bylo upraveno vyhodnocování nepoužívaných partnerů a prodejen v prvotním importu EDI.
Verze CIS 7.06.00 k 29.1.2025
Finance
Platební kalendář – Pohledávky – sestava č. 10 – upraven název na Splátkový kalendář
Faktury – Přehled/výpis dle ZL – opraveno nezobrazení některých jmen uživatelů
Vystavená FV, generováné z platebního kalendáře – na tisku doplněn údaj číslo DD
Faktury – Pořizování – Přijaté – úprava při pořízení nedaňových dokladů (FD 10 a 11) – formát data
Faktury – Export – úprava po doplnění struktury souboru F*.INT
Export – Export účetních dokladů do TXT – úprava po doplnění struktury souboru P*.INT
Faktury – Import – Import řádků stravenek Pluxee – nová úloha pro import stravenek Pluxee do řádků již zapsané přijaté faktury pro rozúčtování dle prodejen. Úloha je volitelná, nutno aktivovat.
Obecný – Import – Karty – KB (CSV) – upraveno čtení souboru pro zápis jednotlivých transakcí
Přiznání k DPH
rozšířeno o řádky 14 a 48 pro rok 2025
aktualizovány texty na formuláři
Kontrolní hlášení – aktualizovány texty na formuláři
Pro Jednotu Kladno – integrace příspěvků zaměstnavatele na penzijní poj. se provádí přes srážku 96 s nulovou výší srážky, z ní se berou údaje pro platbu. Částka se bere z prac. poměrů Mzdy3, kde je příspěvek zaměstnavatele uložen. Dále provedena oprava, aby se do příkazů k úhradě (tedy i do banky) neposílala jména zaměstnanců.
Byl upraven výpočet nároku na dovolenou pro zaměstnance, kteří během roku přešli z mateřské (nebo otcovské) dovolené do běžného pracovního poměru.
Pro sestavy ZPS za rok 2024 byl opraven fond prac. doby – pro 8 hod na 2016,- a pro 7,5 hod na 1890,- hodin.
Při přechodu do nového roku by přoveden předběžný výpočet nároku na dovolení i pro dohodáře.
Legislativní změny pro modul Mzdy od 1.1.2025
Ve smyslu zákona č.187/2006 Sb. o nemocenském pojištění – rozhodný příjem pro účast na nemocenském pojištění se mění na 4.500,- Kč.
Roční vyúčtování daně – za rok 2024 již nelze uplatnit slevu za umístění dítěte.
Roční vyúčtování daně – za rok 2024 je nárok na bonus při min. výši ročních příjmů 113.400 (6*18.900,-).
min. mzda se zvyšuje –z 18.900,- Kč na 20.800,- Kč měsíčně nebo 124,40 Kč za hodinu (pro stan. týdenní pracovní dobu 40 hodin)
průměrná mzda pro rok 2025 – 46.557,- Kč
max. strop pro SP – 2.234.736,- (48 násobek průměrné mzdy
Nově od 1. 1. 2025 zaměstnaný důchodce (s plným starobním důchodem) neodvádí na sociální pojištění 7,1 %, ale pouze 0,6 %, tedy o 6,5% méně, pokud dodá potvrzení o pobírání starobního důchodu. V souvislosti s tím bude upravena měsíční sestava Přehledu a XML soubor PVPOJ25.XML odesílaný na sociálku. Kategorie podle Zákonu č. 589/1992 Sb. Zákon České národní rady o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti §5 bodu b) a c) lze zadat na Pracovních poměrech na MZDY1 v údaji Kategorie pracovníka. Pro bězné důchodce podle §5 bodu a) není potřena tento údaj nahazovat.
Na matrici základní – záložka osobní – přidán nový údaj - Potvrzení pro slevu na soc.poj. – Ano/Ne. Přes hromadné změny můžete tento údaj u všech star.důchodců vynulovat a poté ho měnit na ANO(=1) jen u těch, kteří dodají potvrzení.
vyměř. základ pro platbu zdrav. pojistného osobám, za které je plátcem stát – 15.749,- Kč
nárok na měsíční bonus v r.2025- při příjmu alespoň ½ min. mzdy, tedy 10.400,- Kč
zaručené mzdy se zákonem ruší. Pokud však organizace nějakým interním nařízením si schválí obdobu zaručených mezd, nově to budeme nazývat mzdy garantované, pak tato možnost bude k dispozici. Na závodové větě na záložce Limity/volby bude třeba si tuto funkčnost zapnout – Počítat doplatky do garantované mzdy dát na ANO. Pokud necháte NE, není potřeba hodnoty zaručené(garantované) mzdy u zaměstnanců nulovat, program bude pracovat pouze s minimální mzdou.
příplatek ke mzdě za práci ve ztíženém prostředí – nejméně 10% z min. mzdy, tj. alespoň 2.080,- Kč. Rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí činí 1 040 až 3 120 Kč měsíčně.
nové údaje pro poskytování náhrady během nemoci a karantény
red. hranice pro nem. dávky – 1.- 1.552,- Kč, 2. – 2.328,-Kč, 3. – 4.656,- Kč
red. hranice pro 14dní DPN – 1. – 271,60 Kč, 2. – 407,40 Kč, 3. – 814,80 Kč
nové údaje pro účely zákonných srážek ze mzdy – životní minimum (ŽM) zůstává – 4.860,-, norm. náklady na bydlení (NNB) se na poslední chvíli zvýšily na 14.680,-.
rok 2024 - fond prac. doby pro 8 hod. pracovní dobu je 2008 hodin, pro 7,5 hod. PD je 1882,5 hodin.
zvyšuje se paušální hod. sazba pro lidi pracující z domova (tzv. home office) – ze 4,50 na 4,80 Kč
od 1.1.2024 se zaměstnancům strhává odvod ve výši 0,6 % z vym. základu pro soc. pojištění, takže celkový odvod pro zaměstnance je 6,5 + 0,6 = 7,1 %.
Takoví zaměstnanci ´jsou v sestavách MZ_POJ označeni znakem “*“ (hvězdička).
23% daň – ročně od 36 násobku průměrné mzdy (1.676.052,-), měsíčně od 3 násobku prům. mzdy, tedy od 139.671,- Kč
nově se u dohodářů (místo předem avízovaných změn) – zvýšil limit pro příjem bez odvodu daně a pojistného z částky 10.000,- na 11.500,-
nepeněžní benefity – do poloviny průměrné mzdy, tedy do 23.278,50 Kč je osvobozeno od daně, plnění nad tento limit už je zdaněné a s odvodem
Nejrozsáhlejší změny nastaly v elektronickém zpracování dalších nemocenských dávek – peněžitá pomoc v mateřství, ošetřovné, dlouhodobé ošetřovné a otcovská – tyto nově přibyly k dosavadním e-neschopenkám na nemoci.
Nad prohlížečem pohybů na zákaznických kartách lze zobrazit Čerání slev po prodejnách.
Byl urychlen export číselníku zákazníků.
Pro Novou Paku se po importu DL z VO v případě, že je dodací list vystaven na aktuální, nebo starší den den, ihned vytvoří soubor pro pokladny.
V Číselníku pokladen přibyl parametr na dávkové zpracování přepočtů. Pokud je nastaven na ANO (standardní nastavení), připravuje se v rámci večerních dávek cena pro prodejnu. Nastaví-li se na NE, ceny se již nepočítají. Je tak možné nastavit prodejnu, která jen doprodává zboží, a nechcete, aby se u ni měnila cena. Ruční přípravu cen je však možné i nadále provést.
Pro Novou Paku se pro dodavatele Galmed aktualizují názvy zboží z importu ceníků, i když nemá povoleno aktualizaci názvů.
Upravena úloha předběžné prohlížení
(úloha R040104 pro samostatné spouštění, tj. bez celého účetnictví)
Upraveny úlohy Kompletace – Výběr .. (doplněny tisky)
Opravena úloha Kompletace – Integrace
Ve verzi je rozšíření výkazu DPH pro rok 2025
Doplněny pokyny pro založení výkazů pro rok 2025 (viz C:\CIS\DOC\MET_POKY\Verze 7)
Pro ZKD Sušice je zajištěno, aby se v importu z Frizy importovaly ceny před slevou.
Pro COOP Zábřeh se při prvotním importu El. Faktur a při importu faktur ve formátu EDI (ZUN = 200) nejprve zkontroluje, jestli nemá prodejna nastaveno číslo Konzumu v Převodním můstku prodejen. Pokud ano, použije se pro stanovení čísla prodejny. Pokud ne, provádí se převod obvyklým způsobem. Lze tak zpracovávat faktury vystavené pro oba odběratele. Pokud má prodejna v Převodním můstku prodejen nastaven i údaj Dat. převodu, začnou se od tohoto data dodací listy převádět na zúčtovací prodejnu 978.
Pro COOP Zábřeh se od roku 2025 exportují pouze nové zákaznické karty.
V sestavě Roční porovnání tržeb byla upravena velikost písma tak, aby byly vidět i vysoké částky. Dále byl upraven údaj zásoba na pravém okraji sestavy. Nyní se tam zobrazuje zásoba z posledního měsíce výpočtu.
Pro COOP Zábřeh je pro import cigaret GECO stejný postup, jako pro EDI faktury. Navíc se v případě, že se doklad převádí na zúčtovací prodejnu 978, již negeneruje soubor pro program POS. Pro správnou funkčnost je nutné doplnit převodní můstek el_dodacích listů o kódy Konzumu.
Pro Jednotu Kladno a ZKD Sušice – výpočet doplatku do zaručené (garantované) mzdy byl upraven dle jejich požadavků vycházejících z interních předpisů obou organizací.
Pro Jednotu Kladno upravena předkontační tabulka z mezd do účetnictví, aby vznikal vyrovnaný doklad Má dáti= Dal.
Upraveny další sestavy se zahrnutím příplatků a proplacené dovolené pro DPP a DPČ: „Součet čistých příjmů za úsek“, „Součet čistých příjmů za 2. stupeň součtu“ a „Součet čistých příjmů za 3. stupeň součtu“.
Byla doplněna možnost omezení práv přihlášeného zaměstnance. Musí se přihlásit administrátor a pro omezení se musí na obrazovce práv ve Mzdách doplnit seznam čísel vyloučených úseků oddělených čárkou. (Např.: 220,512,980.) Pak se musí modul zavřít a znovu najet, protože práva začnou platit až od příštího přihlášení! Na příslušných obrazovkách matric, doplňků a výplatnice se již vyloučené úseky nebudou vyskytovat při přihlášení zaměstnance, pro kterého vyloučené úseky doplnili.
Faktury vystavené – odesílání mailem – byly odstraněny kontrolní hlášky při odesílání každé jednotlivé faktury (úprava z minulé verze)
Platební kalendář – Pohledávky – sestava č. 10 – upraven název na Splátkový kalendář
Faktury – Import – TEDOM (pro elektřinu) – úprava v importu řádků k přijaté faktuře
Faktury – Import – TEDOM (pro plyn) – v převodníku umožněno zadání alfanumerického tvaru dodavatelské identifikace prodejny
Vystavené faktury – umožněn tisk QR kódu na formulářích č. 22, 23 a 24
Banka – Příkazy – Pořízení – import příkazů k úhradě nově obsahuje i specifický symbol
Rutiny – Údržba – Rušení dat – po zvolení Enter se program pro jistotu zeptá, zda toto opravdu chcete provést
Kontrolní hlášení – aktualizovány texty na formuláři. Netýká se výstupu pro EPO.
Pro Novou Paku je upraven import faktur Bovys na nové typy dodavatelských registrů.
Pro COOP Volyně a Hořovice byl upraven import Mavik podle nové struktury. Z názvů se také vypouští informace o datu spotřeby.
Pro Jindřichův hradec bylo upraveno načítání sestavy Vyhodnocení nákupů pro prodejny v přechodném období.
Pro COOP Volyně je upraven import Chmelař-Liboli. Pro správnou činnost zadejte zun = 33, kódové stránky 0. Uživatel musí upřesnit, jestli importovat i recyklační poplatky.
Pro Novou Paku byl upraven import popisek etiket z excelovského souboru. Nyní se přenášejí všechny údaje z daného souboru. Současně bylo doplněno i logování nespárovaných položek.
Pro Novou PaKu byl upraven export popisek etiket o nové údaje.
Pro Novou Paku byly upraveny importy a exporty Bovys pro nové typy dodavateleských registrů.
Při kopii naplánované úlohy v Plánovači přecenění se zobrazí dotaz, jestli si přejete zkopírovatb i čísla prodejen. Standardně je nastavena volba NE. Zajistí se tak, aby se v případě, že obsluha neopraví seznam prodejen, nespustil paralelní výpočet přecenění.
Pro COOP Kladno byla upravena sestava stavů zásob cigaret podle jejich požadavků.
Pro COOP Kladno byla nad prohlížečem sestav upravena sestava prodejnosti zboží – položková. Pokud se vyvolá nad záložkou položek, zobrazí se sestava omezená pouze na položku zboží, na které stojíte.
Pro COOP Zábřeh je v menu Údržba\Zákaznické karty\Založ karty Konzum připravena rutina pro založení zákaznických karet pro Konzum.
Pro COOP Zábřeh se při exportu soubor s číselníkem zákazníků rozděluje po 50.000 záznamech na jednotlivé soubory číslované podle pořadí. Pro správnou činnost je nutné upravit masku pro odesílání číselníku zákazníků.
Pro COOP Zábřeh jsou zablokovány výpočty kont pro zákaznické karty Konzumu.
Byly aktivovány soutěžní kódy pro akci Vyhraj zdraví s COOPem. Pokud jste od května 2024 otvírali novou prodejnu, kontaktujte pracovníky PORS o přidělení soutěžních kódů.
V úloze Kompletace – Integrace je doplněna volba Všechny souboty.
V sestavách Saldokonto – UX423 Dodavatelé je doplněna možnost tisku pro tiskárny s oboustranným tiskem včetně přípravy souborů PDF pro jednotlivé prodejny
Při startování modulu je doplněna kontrola hlavní knihy
V menu Nastavení byl aktualizovaný způsob nastaveni SMTP. Postupně nastavte všechny odesílatele (faktury, výplatnice atd.) novým způsobem. Původní (zastaralý) způsob nastavení bude časem zrušen a v dalších verzích by již odesílání mailů nastavených původním způsobem nefungovalo. V případě dotazů volejte L. Boháče 724 817 751
V převodním můstku prodejen přibyly údaje pro čísla prodejen pro převod do nové družstvo.
Při spouštění modulu se již neprovádí synchronizace run-time modulů. Je již součástí verze CIS. Při přeinstalaci PC se DeploymentKit nemusí instalovat. Je pouze nutné nastavit proměnnou PATH na cestu c:\cis\powerbuilder19.
V některých modulech byla do nabídek menu implementována technologie TabbedView, což jsou malé záložky, kterými se lze rychle přepínat mezi otevřenými okny v rámci aplikace.
Pro COOP J. Hradec je možné importovat dodavatele U.T.C i napřímo.
Pro COOP J. Hradec je možné importovat dodavatele Ditipo.
Pro Novou Paku je nad číselníkem Promoakcí upravena sestava Dárky a slevy z promoakce. Pokud zvolíte variantu Sloučit po prodejnách, zobrazí se nejen vydané samolepky, ale také jejich závozy.
Nad číselníky Promoakcí, Zákaznických akcí a Členských kupónových akcí je možné provádět kopie akcí.
Pro COOP Kladno je připravena podpora pohybu 262/54 – Slevy Varianty.
Pro Jednotu Kladno – příspěvky zaměstnavatele na penzijní pojištění – pokud není sjednáno hromadné odesílání a je odlišný spec.symbol, pak musí být u zaměstnanců vyplněna srážka 96 s nulovou výší, kde se vyplní bank.účet se všemi symboly a to se pak přenáší do příkazu k úhradě (jinak se to bere od účtu PF).
Pro Jednotu Kladno – upraven výpočet podílové mzdy dle stávajícího výpočtu na jiném prg.
Pro Jednotu Kladno – zajištěno dotahování odprac.hodin při zadání odprac. dnů.
V sestavě Personalistika / Sestavy / Zahraniční zaměstnanci byl opraven výpočet celkového počtu zaměstnanců zobrazených na sestavě.
Rozsáhlá novela několika zákonů přinesla mj. nový způsob výpočtu exekučních srážek. Změna se vztahuje na případy, kdy jsou vůči dlužníkovi vedeny nejméně čtyři exekuce srážkami ze mzdy (do počtu 4 se nepočítají exekuce přikázáním pohledávek – většinou za účelem sebrání přeplatku roční daně…). Tento nový systém má zvýšit efektivitu exekucí vůči notorickým dlužníkům.
Uplatnění nového výpočtu - po doručení čtvrtého exekučního příkazu plátci mzdy se změna projeví od následujícího kalendářního měsíce. Naopak přestane platit, pokud exekuce z nějakého důvodu zanikne a celkový počet bude menší než čtyři. Pokud jde o převzaté exekuce od předchozího plátce mzdy, pak je možné tuto pohledávku započítat až po obdržení rozhodnutí o změně plátce mzdy.
Výjimky - nový způsob se neuplatní u zaměstnanců, kteří pobírají důchod (starobní, sirotčí nebo invalidní pro invaliditu 2. nebo 3. stupně). Další výjimkou je, pokud výše jedné třetiny zbytku čisté mzdy povinného nepřesáhne hranici stanovenou v § 279 odst. 5 písm. b) občanského soudního řádu, která aktuálně činí 1 089 Kč. Podmínky je nutné splnit zároveň.
Rozdělení srážek - druhá třetina čisté mzdy je u nového pravidla využita pro všechny pohledávky, přednostní i nepřednostní. Pohledávky běžného výživného mají při srážení ze 2. třetiny vždy přednost.
Posun v účinnosti změn - v rámci novely došlo i ke změně, od kdy musí zaměstnavatel reagovat na změny v prováděných srážkách na základě informací např. od exekutora. Nově jsou změny účinné od následujícího kalendářního měsíce.
Přechodná ustanovení - novela platí i pro exekuce zahájené před účinností novely (1. října 2024). Dopad nového pravidla se projeví při výplatě mzdy za říjen, vyplácené v listopadu 2024.
Při spuštění programu se již nekontroluje existence Runtime knihoven. Již nejsou potřeba, protože jsou součástí každé verze CIS. Nemusí se tudíž ani instalovat při převodu na nové PC (je pouze nutné mít nastavenu cestu v systémové proměnné path na c:\cis\powerbuilder19 (případně na cestu, odkud CIS spouštíte)). Pokud jste již používali verzi CIS 7.01.00, nemusíte nic nastavovat.
Za DPP se každý měsíc od července 2024 odesílá na sociálku nově ještě tzv. Výkaz příjmů – -VPDPP.XML. Do hlavičky tohoto souboru jsme nyní doplnili parametr pro částečné přijetí, což znamená, že pokud je v souboru např. 100 vět a 99 z nich je dobře, ale v jedné větě je chyba, např. není vyplněn kod zdrav. pojišťovny, pak sociálka těch 99 vět přijme a zpracuje a pouze tu 1 chybnou větu vrátí. Tu pak musíte opravit a poslat znovu.
Faktury – Import – TEDOM (elektřina) – úprava v importu řádků k přijaté faktuře
Faktury přijaté, vystavené – úprava v použití odlišností č. 16 a 17 (viz Číselníky – Účtovací předpisy – Odlišnosti): obě tyto automatiky rozúčtovávají zadaný účet na prodejny, a to podle podílu nákupu v Přímých dodávkách. Problém byl, když dodavatelské dodávky jsou na partnerovi pod COOPem, ale rozúčtováváný dobropis přijatý nebo vystavená faktura na partnera napřímo. Nově to funguje tak, když automatika nenajde dodávky pro partnera napřímo, zeptá se, zda hledat partnera pod COOPem.
Faktury přijaté, vystavené – připojení záloh – řádek připojované zálohy podsvícen pro lepší přehlednost
Faktury – Import – Faktur (cizí do FIN) – nově umožněn import přijatého dokladu s duplicitním číslem VS (např. PNS faktura a dobropis). Musí však platit, že duplicitní doklady jsou buď jiného typu dokladu, nebo je jeden kladný a druhý záporný. Nutno zaškrtnout volbu „Možná duplicita Fa a Do“.
Zasílací listy – na základě mnoha požadavků je možné otextování ZL. Zadání názvu ZL se nabízí při založení nového ZL. (Nabídku měsíce a roku při založení nového ZL můžete pouze potvrdit Enterem jako dosud, žádný název zadávat nemusíte.) Oprava názvu ZL je možná ve volbě Zasílací listy u každého typu dokladu, a to v řádcích seznamu ZL. Zobrazení názvu ZL je vidět na seznamech ZL pro banku, obecné doklad, zápočty, v ostatních nabídkách a přehledech ZL bude postupně dopracováno.
Obecný – Import – Platební karty – ČSOB (TXT) – oprava importu složenek
Pro Uherský Ostroh je zajištěna kontrola na již jednou připojené příjemky k faktuře. Již jednou připojené příjemky se v nabídce nezobrazí.
Pro COOP Kladno je nutné při mazání akcí a pevných cen zadat heslo.
Nad prohlížečem pevných cen je možné zobrazit sestavu porovnávající dvě pevné ceny od jednoho dodavatele. Nejprve se postavte na pevnou cenu, kterou si přejete porovnat (tedy tu novější), stiskněte tlačítko ALT a poklepejte v seznamu pevných cen na danou pevnou cenu. V dolní části okna se zobrazí primární klíč pevné ceny, která se bude porovnávat. Poté se postavte na pevnou cenu, se kterou si přejete porovnat. Stiskněte tlačítko Tisk a vyberte z nabídky volbu Porovnání pevných cen.
V importu Mediate pro Velké Meziříčí jsou povoleny levé nuly u registrů.
Pro Zlín byl upraven import MSI jako přímý dodavatel.
Pro Velké Meziříčí se na sestavě Porovnání tržeb zobrazují i prodejny, které mají zakázanou komunikaci.
Byla upravena sestava MIS_POT Roční porovnání tržeb.
V prohlížeči položek pro výmaz přibyl v seznamu sloupek Popis, který uvádí důvod vyhodnocení výmazu. Tímto údajem lze filtrovat. Usnadní to kontrolu před výmazem.
Při vyhodnocování výmazu položek se zobrazí dotaz, jestli se mohou vymazat položky bez pohybu, které jsou v ceníku. Podle volby se daným položkám nastaví příznak výmazu.
Do výsledků vyhodnocení výmazu je přidána i informace o platném ceníku. Lze tak snadno odlišit vylistované položky.
Bylo upraveno vyhodnocování položek pro výmaz. Pokud má položka nulový počáteční stav a má i nulovou zásobu, je ji možné vymazat.
Nad prohlížečem položek pro vymazání je možné sestavu Seznam zboží po prodejnách omezit na položky bez ceníku.
Pro Novou Paku bylo upraveno odečítání položek z prodejek. Položky se nejdříve snaží odečíst z nejnižší nenulové zásoby zalistovaného zboží. Pokud žádná taková karta není nalezena, tak se odečítá z nejvyšší zásoby zalistované položky. Pokud ji nenajde tak z nejvyšší zásoby nezalistované položky.
Oprava menu Systém
Majetek ve stavu – tlačítko Tiskárna – doplnění opisu pohybů (změny ceny) do Evidenční karty majetku – sestava EM-385
V úloze Předběžné prohlížení doplněna další možnost prohlížení dat podle prodejen.
Dříve pouze náklady a výnosy, nově všechny účty s povinným uváděním čísla prodejny.
Upraveny funkce v úlohách Kompletace – Úpravy zas. listů – Kopie a Rušení zas. listů.
V úloze Rušení zas. listů se smažou pouze ZL se záporným údajem „doplněk“, ostatní ZL zůstávají k dalšímu užití (neplatí pro ZL z automatických operací, které se ruší vždy).
Před měsíční závěrkou je možné odúčtovat všechny zasílací listy (dříve pouze před zpracováním rutiny saldokonto).
Do mazání starých tabulek MIS a Přímé dodávky byl dodělán teploměr, aby bylo možné sledovat průběh výmazu.
Pro COOP Hořovice je upraven import ČIROK. Pro správnou činnost zadejte zun = 201, kódové stránky 0.
Pro COOP Jindřichův Hradec byl upraven import Pekárna Velíšek. Nyní se do registru povolují i písmena.
Pro ZKD Sušice byl upraven import FRiZY zasílaný přes COOP Centrum.
Faktury – Import – TEDOM – úprava v importu řádků k přijaté faktuře.
Faktury vystavené – tisk QR kódu umožněn i na formuláři č. 25 (s korespondenční adresou)
Novinka: Banka – Příkazy – Vystavení – Pořízení (ručně) - umožněno načtení QR kódu do příkazu k úhradě
Obecný – Import – Pokl. systémy – GS5 – drobná úprava importu
Přiznání k DPH – doplněn přenos hodnoty z řádku 66 do XML souboru
V menu Sestavy – Inventurní byla doplněna varianta sestavy EM-046, doplněná o příslušenství majetku – nová sestava EM-046a.
V seznamu sestav pod tlačítkem Tiskárna v menu Majetek ve stavu a Vyřazený:
sestava EM-385 (Evidenční karta majetku) doplněna o další údaje
připraveny tři nové sestavy pro výpis změn ceny majetku:
EM-386 – což je vlastně pohybová sestava EM-376, jen vypsaná za konkrétní INVC a za celé období
EM-387 – vypisuje stejná data, jen bez součtování po pohybech a setříděná obdobím
EM-388 – vypisuje pohyby se změnou ceny a účetní odpisování
Upozornění – tyto sestavy nebudou správně zobrazovat pohyby, které se uskutečnily před převodem na náš program (nejsou k dispozici všechna potřebná data).
Na oknech Promoakce, Zákaznické akce a Kupónové akce je možné použít zkratkovou klávesu Ctrl + E pro export.
Program je připraven pro promoakci Nože KUHN RIKON. Sestavy jsou stejné, jako byly pro Tlapkovou patrolu.
Nad prohlížečem zboží pro výmaz je nová sestava Seznam zboží po prodejnách, která zobrazí položky, které není možné vymazat, protože má zásobu a jejich aktuální stav na prodejnách.
Pro Novou Paku se při vyhodnocování položek pro výmaz zohledňují jen platné a budoucí ceníky, akce a pevné ceny. Dříve se zohledňovaly všechny ceníky a akce od data pro výmaz. Dále se v případě výmazu přímých dodavatelů zohledňuje i stav zásob.
Při vyhodnocování položek pro výmaz se zobrazuje v popisu i informace, že položka má pouze záporný stav. Lze tak odlišit položky, které sice program nepovolí automaticky smazat, ale pravděpodobně jsou přeprodány, a tudíž by se mohly také vymazat.
Nad prohlížečem konfliktního zboží je možné zobrazit sestavu jen pro položky, které mají přiřazeno PLU.
Pro Novou Paku je povoleno zakládání EAN kódů z dodacího listu VO. Pro správnou činnost si v modulu MIS nastavte v menu Údržba\Nastavení importů do MIS pro dodavatele VO údaj Zakládat nové EANy z DL na ANO.
V úloze Kompletace – Integrace je zjednodušen výběr typu
Změněn způsob uložení podpisových vzorů do databáze.
V nové formě jsou uloženy všechny podpisové vzory (pro nasazení verze musí být k dispozici příslušné soubory).
Jsou upraveny všechny tisky účetních dokladů, podepisování a doplněny potřebné kontroly.
Za DPP se každý měsíc od července 2024 odesílá na sociálku nově ještě tzv. Výkaz příjmů – menu Periodika-měsíc-ossz-VPDPP-Tvorba podkladů. Dále je v menu nová položka na Prohlížení a opravy těchto vět, Konverze do XML – pro elektronické odeslání na OSSZ a Hromadná změna – na údaje K odeslání, V XML a Akce. Nadále už přihlášky,odhlášky i výkazy půjdou přes VPDPP – buď jen výkaz příjmů (akce 1) nebo výkaz příjmů s přihláškou (akce2) nebo výkaz příjmů s odhláškou (akce3). Akce 1-3 bude nastavovat program automaticky obdobně jako pro přihlášky přes ONZ. V případě opravy nebo storna výkazu si tuto akci nejprve zadejte na Praxi v prac.poměrech a poté udělejte Tvorbu podkladů. UPOZORNĚNÍ!!! Pokud jste do 8/2024 přecházeli pod starší verzí, pak se v rámci přechodu na tuto verzi nastaví správně údaje AKCE a AKCE7 na Praxi v Pracovních poměrech dle zadaných datumů nástupu a výstupu.
Sestavy-Měsíc-Pojistné – přibyla nová kontrolní sestava pro VPD – seznam po lidech s opisem jejich dat.
Nastavení parametrů modulu mzdy – přidána možnost nastavit příplatky pro DPP za svátek, noc a ztížené pracovní prostředí sazbami. Nyní je možné pro každý příplatek zvolit buď sazbu, nebo procento, vždy však pouze jednu možnost.